Februari och sjuk.....

(null)

Jag har ju börjat detta år strålande, med att jobba tre dagar, vara sjuk, jobba tre dagar, vara sjuk. Är hyggligt less på att inte ha ett normalfungerande immunförvar, och hyggligt less på hemmakarantän...... träningen har ju blivit lite si och så. Ljuspunkterna är när jag har hunnit träna med Kristin och hennes brudar, då Totte har briljerat trots lilla hallen och massor av störning i form av asläckra brudar....
 
Men nu när vi är hemma så passar det ju väldigt bra att starta vår ljudutmaning som jag anmält oss till. C är ju rädd för åska och fyverkerier, och efter grannarnas fyrverkeribonanza i somras så blev det inte direkt bättre, då även lillebror kan hajja till vid höga oväntade ljud. Så jag anmälde mig till Du&Djurs ljudutmaning. Första lektionen var att låta hundarna skapa ljud själva. Så jag började med två colaburkar på mattan. C rörde inte ett öra, men kunde inte förstå sin lycka över att få äta kokt skinka utan att göra nånting.... Totte den lilla rackaren fattade på en gång att han själv kunde putta ikull burkarna för en snabbare belöning. Jag började med att jag puttade om kull burkarna och belönade. Försynte C väntade på att jag skulle putta, Totte gick all in och drog i kull dem . Han lyckades oxå dundra ner dem utanför mattan vilket ökade ljudet en aning. Totalt obrydda hundar, så i morgon får jag snäppa upp svårigheten lite för Totte och se om jag kan få C att våga putta själv!
 
Perfekt övning när man är klen!
 

Kommentera här: